https://www.liquidpoker.net/


LP international Poland latinoamerica Iceland    Contact            Users: 59 Active, 2 Logged in - Time: 13:20

Show hand : 901412

New to LiquidPoker? Register here for free!
Back Submit a hand   

Handnr: 901412
Submitted by : whamm!

***** Hand History for Game 60295401363 ***** Poker Stars
$50.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 03, 09:14:58 ET 2011
Table Siebohme VI Real Money
Seat 3 is the button
Seat 1: Cageman20 $125.65 USD
Seat 2: pcboi $51.15 USD
Seat 3: -WinsLucky- $50.00 USD
Seat 4: skyftw $21.00 USD
Seat 5: kisel1986 $50.75 USD
Seat 6: alomita $50.00 USD
Seat 8: malakias911 $17.05 USD
skyftw posts small blind [$0.25 USD].
kisel1986 posts big blind [$0.50 USD].

Holecards
Dealt to pcboi [9hTh ]
alomita raises [$1.50 USD]
malakias911 folds
Cageman20 raises [$3.50 USD]
pcboi calls [$3.50 USD]
-WinsLucky- folds
skyftw folds
kisel1986 folds
alomita calls [$2.00 USD]

Flop (Pot : $11.25)

   9s7d4h
alomita checks
Cageman20 checks
pcboi bets [$6.50 USD]
alomita folds
Cageman20 calls [$6.50 USD]

Turn (Pot : $24.25)

   9s7d4hJc
Cageman20 checks
pcboi checks

River (Pot : $24.25)

   9s7d4hJc8d
Cageman20 bets [$19.00 USD]
pcboi raises [$41.15 USD]
Cageman20 calls [$22.15 USD]
pcboi shows 9hTh
pcboi wins $103.55 USD from main pot
Cageman20 doesn't show AcAs

Also want to share your poker hands? Register an account for free

Comments

Forum Index > pokerhands
whamm!   Albania. Apr 04 2011 20:14. Posts 11625

[x] buddy list
lol

Facebook Twitter

terrybunny19240   United States. Apr 04 2011 20:20. Posts 13829

what are u doing
u know preflop his range is probably monster strong, so u call because he gave u that info while charging u a tiny price

ok so the flop comes like this you should fold.

u already knew he had KK, AA

 Last edit: 04/04/2011 20:20

whamm!   Albania. Apr 04 2011 20:25. Posts 11625

honestly im always tied to these pots when seduced by the idea that there's a huge drooler in the hand and i have a good chance of getting paid haha. dunno if it's wrong or not but i seem to leak a shitton of preflop flatting and c/f flops.


terrybunny19240   United States. Apr 04 2011 20:28. Posts 13829

nvm

misread everything except preflop

 Last edit: 04/04/2011 20:29

Arirang   Canada. Apr 04 2011 20:35. Posts 1673

I don't think you played it bad at all. You have backdoor draws with a pair, your equity to the pot here is not bad against both of their range. You probably don't even need to bet that much on flop to fold our random two overs that have missed. I mean, here, your equity on flop is 1/4, it's certainly not the best, but not the worst either considering you have position and your implied odds are pretty damn good in these spots.

And that's only against aces. If you put in like AK in there along with some other premiums, T9 here is ahead by like 50%.


terrybunny19240   United States. Apr 04 2011 20:37. Posts 13829

ya u played it fine though I prefer a flop check


Arirang   Canada. Apr 04 2011 20:39. Posts 1673

Flop check is bad because you give free cards to two players with possibility of overs that have 1/4 equity on you. You have to bet here to protect your hand against like AK, but you certainly don't even need to bet even 1/2. You just want airs to fold out here and smaller betsizing can accomplish that esp since pots somewhat bloated already.


whamm!   Albania. Apr 04 2011 20:40. Posts 11625

preflop raiser and 3bettor were both huge fish which is why i called the small 3bet. been hardcore bumhunting lately and ran horrible the past 10 days just breaking even vs really good tables . i think i need to pick spots to flat pre next time since ive been leaking a lot of money doing so.

yeah with the flop lead i think 1/2 pot is a bit much but since these guys are weak passive really terrible players who will check call overs here i decided to bet tp shit kicker for value tbh. once someone called i was thinking hmmm wtf now and decide to try and hit river lol

 Last edit: 04/04/2011 20:42

terrybunny19240   United States. Apr 04 2011 20:41. Posts 13829

yeah but AK isn't folding and the rest of cagemans range beats you massively

imo


Arirang   Canada. Apr 04 2011 20:47. Posts 1673

A) Most of the villains with overpairs will bet here in a multiway spot.
B) So if it checks, their range can skew heavily towards two overs.
C) AK calling is...good. Your equity is great against AK on flop if they call a bet. You just don't want to give free cards to two players. Because if both has overs, their equity to the pot combined is 50%.

I see what you are saying though, AK isn't folding here as is AA and KK, and therefore their calling range is deceptive. But you still have to bet so you don't give free cards to hands that have 1/4 equity to the pot, esp when it's multiway. If it's HU, I think you can checkback for control. But you must bet here imo.


terrybunny19240   United States. Apr 04 2011 20:56. Posts 13829

fish check here constantly with AA (often times to raise sometimes to call like this), I just disagree I guess. I don't think my hand has good equity vs their range. just a disagreement on our reads of how fish play I guess, can't really discuss it any further


whamm!   Albania. Apr 04 2011 21:08. Posts 11625

i like checking too dont get me wrong and i think it was between regretting facecard turns and being in a spot where i have to hit outs or just bet/fold flop and be done with the hand since obv the fish will reveal his trippy trappy ways since the read i had on him was he was quite passive enough to c/f or c/c ak . was purely a last minute decision and was really thinking of checking back


Rapoza   Brasil. Apr 04 2011 22:50. Posts 1612

--- Nuked ---

Pouncer Style 4 the win 

 

All hands submitted by whamm!:






Copyright © 2019. LiquidPoker.net All Rights Reserved
Contact Advertise Sitemap